Zamień ten tekst na URL Webhooka

|
21.2.2024

Jak wybić się na Instagramie w 2024 roku? (9 sprawdzonych sposobów!)

Wybicie się nie oznacza wyłącznie zwiększenia zasięgów. Do tego wystarczy tylko nagrać coś głupiego i wrzucić do sieci. Dla mnie wybicie się to wyróżnienie się w danej dziedzinie, w której się specjalizujesz. Jeżeli jesteś dietetykiem lub trenerem, to wybijesz się właśnie w tej branży. Nie zawsze za zasięgamiidą pieniądze. Poniżej znajdziesz listę skutecznych sposobów na wybicie się naInstagramie.

Jak wybić się na Instagramie w 2024 roku? (9 sprawdzonych sposobów!)

Wybicie się nie oznacza wyłącznie zwiększenia zasięgów. Do tego wystarczy tylko nagrać coś głupiego i wrzucić do sieci. Dla mnie wybicie się to wyróżnienie się w danej dziedzinie, w której się specjalizujesz. Jeżeli jesteś dietetykiem lub trenerem, to wybijesz się właśnie w tej branży.

Nie zawsze za zasięgamiidą pieniądze. Poniżej znajdziesz listę skutecznych sposobów na wybicie się naInstagramie.

1.    Dawaj ludziom wartość

Może to być wartośćedukacyjna lub rozrywkowa. Nie ma w tym nic złego. Jeżeli będziesz mówił tylkoo sobie, to nikt się tym nie zainteresuje. Zawsze pomyśl o tym, czy to, cowrzucasz do sieci, niesie ze sobą jakąś wartość. Przykładowo na moimInstagramie znajdziesz content dotyczący dbania o ciało i zdrowie.

2.   Zwróć na siebie uwagę - Hook

Często przekazywanawartość jest ukryta. Przez to, nawet ciekawe, merytoryczne rolki są pomijaneprzez obserwujących.

Właśnie dlatego musiszna samym początku zwrócić na siebie uwagę. Masz na to 2-3 sekundy. Jeżeliprzez ten czas osoba nie zatrzyma się na Twojej rolce, to przegrałeś.

3.   Co się klika?

Karuzele nadalświetnie się klikają i robią bardzo dobre zasięgi. Karuzela się przejrzysta,prosta w obsłudze i można coś z niej wynieść. Pojedynczy post niewielemówi. Na karuzeli jest ich aż dziesięć, w których można przekazać wartość.

W momencie, gdy ktośprzewija taką karuzelę, to spędza na niej więcej czasu. Algorytm to widzi. Imktoś dłużej wyświetla Twój post, tym lepiej dla Ciebie. Dla algorytmu jest toznak, że ktoś spędził na Twoim poście minutę, to następnym razem też wyświetlimu tego rodzaju content.

Karuzele to większaszansa na komentarze i inne interakcje (udostępnienie, polubienie). To jest teżważne dla algorytmu.

Jak powinna wyglądaćdobra karuzela? Pierwsze dwa posty muszą być hookami. Jeżeli po razpierwszy ktoś wyświetli Twoją treść, to wyświetli mu się pierwszy post zkaruzeli. Za drugim razem – drugi. Masz dwie szanse, aby zwrócić czyjąś uwagę.

Kolejne powinny omawiaćproblem. Każdy slajd to oddzielne zagadnienie. Nie wrzucaj kilku rzeczy najeden slajd. Na samym końcu musi być CTA (Call To Action), czyliwyjaśnienie, co dalej ma zrobić odbiorca. Powinna być to tylko jedna rzecz. Gdyzadań będzie za dużo, to ta osoba prawdopodobnie nie podejmie żadnegodziałania.

Najbardziej polecamzachęcać do pisania komentarzy. Nigdy nie pisz, aby ktoś Cię zaobserwował, boto nie działa. Danie serduszka, również jest mało istotne dla algorytmu.Najlepszy dla podbicia zasięgów jest komentarz, bo każdy może go prosto iszybko napisać. W dodatku Ty możesz wykorzystać komentarze jeszcze na innesposoby.

4.   Rolki

Krótkie materiały wideopodbijają internet od momentu powstania TikToka (3-4 lata). Mają najwięcejwyświetleń. Zdjęcia już praktycznie się nie klikają, bo dotyczą wyłącznieCiebie i nie są angażujące.

Rolki są prostsze iszybsze do wykonania niż karuzele. Średnio zrobienie jednej rolki może Ci zająć3 minuty, a karuzeli 30-60 minut. Statystyki pokazują, żeludzie oglądają coraz dłuższe materiały. Jednak najważniejsze jest to, abydługość rolki była dopasowana do treści, którą chcesz przekazać.

Rolka powinna byćkonkretna. Najlepiej napisz sobie do niej krótki scenariusz. Rolkina moim profilu Szmexy mają od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy wyświetleń.Hitem jest na przykład film o tym, czy owsianka jest zła (646 000wyświetleń i 6452 polubienia).

5.   Automatyzacje

Automatyzacje polegają natym, że możesz ustawić, na przykład powiadomienie o tym, że jak ktoś napiszekomentarz o danej treści, to coś dostanie. W ten sposóbmożesz łatwo łapać leady, kontakty do klientów.

Gdy dana osoba dostanieza darmo, na przykład e-booka, który jest wartościowy, to istnieje duża szansa,że zdecyduje się na zostanie Twoim klientem. Możesz to wykorzystać jako lejeksprzedażowy. Dodatkowo to po prostu poprawia zasięgi.

Automatyzację stosuje sięzarówno w Instastories, jak i w postach. W momencie, gdy chcesz cośzareklamować i wrzucasz link, to Instagram ucina Ci zasięg praktycznietrzykrotnie. Żadna platforma nie chce, aby ktoś ją opuszczał. Instagramtraktuje to jako coś złego, to po wejściu w link z Twojego profilu, ktośwychodzi z tej platformy.

Automatyzacja zwiększazasięgi, bo algorytm uznaje, że Twoje story było tak angażujące, że mnóstwoosób napisało wiadomość. To sprawi, że zasięgi będą większe. Efekty będąświetne, bo ludzie rzadko klikają w linki.

W automatyzacje wartozainwestować. Koszt to około 100 zł/miesiąc. Jeżeli zarabiasz na Instagramie,to bardzo szybko Ci się to zwróci.

6.   SEO

Instagram coraz częściej,,łapie” wyszukiwarkę i słowa kluczowe. Opisy pod postami, rolkami, karuzelami sąważne. W momencie, gdy ktoś czegoś konkretnego szuka, to algorytm będziewyszukiwał po słowach kluczowych.

Im więcej będzie ich wopisach, tym lepiej. Dobre, sensowne opisy zwiększają zaangażowanie iprzedłużają czas przebywania na profilu. Bardzo ważny dla algorytmu jestrównież tekst alternatywny. Znajdziesz go w Ustawieniach zaawansowanych.

7.   Nie wymyślaj koła na nowo

Gdy prowadzisz profil jużod dłuższego czasu, to przejrzyj posty, które się najlepiej klikały i miałynajwięcej komentarzy. Gdy dopiero zaczynasz, to zobacz, jak towygląda u konkurencji. To sprawi, że u Ciebie tego rodzaju treści również będąsię chętnie klikały.

Zasada Pareto mówi o tym,że 20 procent pracy, daje 80 procent efektów. Skup się na tych 20 procentach idziałaj. Jeżeli zaczynasz, to wrzuć 100-150 postów i zobacz, co się najlepiejklikało.

8.   Ilość i częstotliwość

Im więcej, tym lepiej. Imwięcej wrzucasz, tym większą masz szansę, że coś do kogoś trafi. Jeżeli komuśpodoba się Twój profil, to będzie chciał oglądać jak najwięcej. Muszą to byćwartościowe rzeczy. W przeciwnym razie lepiej wrzucać 1 post na 2 dni.

Przykładowo mój profilSzmexy prowadzę od sierpnia 2014 roku. Przez ten czas wrzuciłem 717 postów izebrałem 139 000 obserwujących. To daje mniej więcej 3 posty dziennie.

Jeżeli chodzi o popularność,to jest ona bardzo różna. Większość wrzucanych przeze mnie postów zbierakilkaset polubieni. Jednak są też takie, które w krótkim czasie osiągnęły kilkatysięcy polubień. Spójrz na przykład na ostatni post dotyczący zaręczyn 55,2tysiące serduszek i ponad 800 komentarzy.

Algorytm nie pokazujewszystkich Twoich treści każdemu z widzów. Wyświetli 10-20 procent. Przeciętnywidz zobaczy 1 z 10 postów.

9.   Cross-posting

To dobra metoda, abypodzielić się zasięgami z osobami, które działają w podobnej branży. Wartołączyć się z takimi profilami, które mają zbliżone zasięgi do Ciebie.Inaczej druga strona nie będzie nic z tego miała. Dobrym sposobem jest łączeniesię jednocześnie z wieloma twórcami.

Te sposoby nie gwarantująstuprocentowej skuteczności, bo często jest to kwestia po prostu szczęścia.Jednak możesz tu pomóc wymienionymi wcześniej działaniami.

Na koniec przygotowałemdla Ciebie bezpłatne szkolenie Pierwsze Kroki w Branży Fitness. Możeszza nie zapłacić tyle, ile chcesz. Znajdziesz je na stronie: https://www.fitketing.pl/kursy/pierwszekroki

Szkolenie zawierapodstawy (budowanie marki osobistej, księgowość, znalezienie niszy, przełamaniesię przed wrzucaniem treści). Warto przez nie przejść i zacząć działać.

Podaj swojego maila, a będę wysyłał Ci bezpłatne materiały, które pomogą Ci w Twojej pracy.

Gratuluję! Jesteś zapisany na listę!
Coś poszło nie tak. Wprowadź jeszcze raz swoje imię i mail.
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach fitketing.pl. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Piotr Tomaszewski, prowadzący działalność gospodarczą, z siedzibą w Warszawie, kod pocztowy: 02-388, ul. Lutniowa 23/111, NIP: 5272776906. Twoje dane będą przetwarzane do celów związanych z wysyłką newslettera.